søndag 5. februar 2012

Oboy kake og smoothie :)

Dette har i grunn vært en ganske kjedelig helg, som vi har gjort ganske vanlige ting :p

I dag har jeg og Even bakt Oboykake, den kaka er så sinnsykt god, og den blir bedre og bedre hvis den får stå noen dager :)




Skal ha babytreff på tirsdag så tenkte å servere litt kake da:)
Men den er jo så stor så vi har smakt litt i dag og vi ;) hehe

Oppskrifta fikk jeg av ei bekjent, men jeg har sett den rundtom på nettet også:)

OBOY KAKE

10 dl hvetemel
6 dl sukker
1 ss natron
8 ss oboy
150 g smelta smør
7,5 dl kefir

Sett ovnen på 200 grader.
Jeg pleier å blande alt det tørre først for så å ta i kefir og smør og blande til en jevn røre, heller det i en bakepapirkledd langpanne, og steker i ca 25 minutter.
Så avkjøler jeg kaken litt før jeg tar på glasur.

GLASUR

600 g melis
200 g smelta smør
8 ss oboy
6 ts vaniljesukker
jevn med kaffe

Blander alt sammen og smører på kaka.




Den er veldig god nybakt også, men blir bare bedre og bedre :)
Meste jeg har hatt den var litt over en uke:p
Da måtte jeg bare kaste den på trass for den var så god at jeg gikk og småspiste på den hele tiden hehe:p

Jeg har også laget smoothie i dag, og den ble godt mottatt av gutta mine :)


Den lagde jeg slik:

Tok ca en halv pose frossen skogsbærblanding
en bringebæryoghurt (sprett)
litt eplejuice
litt tropisk nektar
litt vaniljesukker

miksa til en fin konsistens. Jeg hadde ikke banan, ellers hadde jeg hatt det oppi. Synes det mildner smoothien litt. Kunne også hatt litt melis i, men den var veldig god :)

Hva har du gjort i helgen?

2 kommentarer:

Over Regnbuen sa...

Det var slemt å legge ut den oppskriften syns jeg... ;) ser veldig god ut da, tror jeg har alle ingrediensene liggend også!!

Helga har vært bare avslapping for oss :)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Oboy kake hørtes veldig godt ut, og barna mine vil helt sikkert like den. ♥ Takk for oppskrift ! :)

Skjønne gutter du har Kine ♥

Ønsker deg en strålende dag videre ! :)

Klem Anette