mandag 16. september 2013

Ny Giv?

Her på bloggen har det vært stille lenge nå...
Hektisk hverdag kombinert med dårlig datautstyr og lite blogglyst har skylda.
Men kanskje jeg skal forsøke å komme igang igjen?

Siden sist så har jeg endret litt livsstil, jeg orket ikke lenger å bare sitte i sofaen energiløs og være feit.
Jeg begynte 2 april 2013 på mitt "nye liv", og hittil har det resultert i - 15 kilo , mer energi og mer velvære.


Veien dit har vært tøff og krever motivasjon og velvilje.
Jeg begynte med å jogge, i starten orket jeg ikke jogge ti meter før jeg fikk blodsmak i kjeften og hold og ble helt kjørt, men det tok ikke lnage tiden før formen tok seg opp og jeg kunne løpe ei mil uten å stoppe :)
I tillegg har jeg brukt diverse videoer fra Jilian Michaels hjemme.


Jeg har ikke mulighet til å trene på noe helsestudio, da vi bor et stykke unna. Så jeg vet at jeg ville blitt støttemedlem pga logistikken. Derfor er det supert at vi har fine områder å løpe i, samt at hjemmetrening er like supert.

På matfronten så har jeg byttet ut frokosten med en nutrilett shake, eller tatt meg en skål med havregryn og melk og et kokt egg. Til lunch spiser jeg stortsett rugsprø med makrell i tomat eller en salat, og jeg spiser vanlig middag men forsøker å spise mindre potet/pasta/ris og mer grønnsaker, og bare en posjon. Til kvelds enten knekkebrød eller cottage cheese.

Men de siste tre ukene har jeg hatt lite ork til å trene og har sklidd litt ut på matfronten igjen, så jeg håper å snart finne litt ny motivasjon til å fortsette.
Kanskje noen der ute har noen gode tips?

Ellers så har jeg nå en superflink andreklassing og en villbass av en toåring.


På husfronten har begge gutta fått seg nye senger, og jeg har store planer for stua fremover :)
Skal prøve å få til et innlegg om det , om ikke lenge :)

1 kommentar:

Over Regnbuen sa...

Flink du er!!
Har sklidd ut her og, jeg sliter med å kommebpå rett kjøl igjen.