fredag 25. august 2017

Velg Mars....ikke Japp...

I noen år nå har jeg vært opptatt av å ikke kjøpe produkter med Palmeolje.
Egentlig var det min dyre glade sønn som fikk meg oppmerksom på det.
Han var ganske liten da han fortalte meg at regnskogen ble gradvis utryddet ved utvinning av denne oljen.
Og dermed ville et av hans favoritt dyr, Orangutangen dø ut...


(tegning: Min 11år gamle sønn)

Jeg har også trua på det at palmeolje ikke er bra for kroppen vår.
Så jeg prøver så godt jeg kan å unngå å kjøpe produkter med palmeolje.
Rema 1000 har jo kuttet palmeolje i alle sine produkter, og det er veldig bra.

Men...Japp har vært min favorittsjokolade siden jeg var liten.
Etter at jeg ble oppmerksom på palmeoljen kuttet jeg den ut.
Godt for flere ting, si ;)

Men Mars inneholder ikke palmeolje...og den er jo i grunn ganske lik, så når det kniper...så får jeg velge den :)

Ingen kommentarer: