torsdag 9. juni 2011

Regnbuekake som ble til muffins

Jeg skulle prøve meg på en regnbuekake i dag...men jeg skjønte etter å ha stekt to bunner at den kom til å bli veldig tynn....til tross for at jeg brukte dobbel muffinsrøre...

Så da fant jeg ut at jeg ville lage resten til muffins...fargerike sådan :))


Oppskriften er jo på vanlige muffins (bare doblet):

100g smør
150g sukker
3 egg
150g mel
1ts bakepulver
0,5 dl appelsinjuice

smør og sukker røres hvitt, tilsett ett og ett egg av gangen. Sikt i mel og bakepulver vekselvis med appelsinjuice.

Så fordelte jeg røra i 6 boller, og tilsatt konditorfarge (jeg laget en rød, en blå, en grønn, en gul, en lilla og en oransje)
Jeg vil nok anbefale gelefarger eller hva det heter, for vanlig konditorfarge må man ha ganske mye av for å få ønsket farge, og da blir det og litt "vått".

Så stekte jeg da to bunner...som ble for tynne, så jeg fordelte røra i muffinsformer i stedet...

så laget jeg topping:

125g kremost naturell
150g smør
en god slump jordbærmelis

som jeg miksa med håndmikser til en fluffy krem, og spreøytet på :))

Selv om det ikke var planen..så ble muffinsene ganske gode de altså :)

Ingen kommentarer: