tirsdag 1. januar 2013

Godt Nyttår!!

Håper dere alle hadde en koselig nyttårsfeiring!
Her ble det stille og rolig.
Mor var litt sliten etter jentefest dagen før ;)

Nå er et nytt år allerede i gang, og som mange andre har jeg mange mål jeg ønsker å forbedre og oppnå i 2013 :)

Som de vanlige...trene, gå ned i vekt, spise sunnere, være mer sosial, være mer med familien og flinkere i hjemmet ;)

Og en av tingene jeg håper vi klarer å fullføre (vi var jo så flinke tildligere)
er å lage ukesmenyer.
Det er jo bare sååå mye enklere...
Man sparer penger ved å handle kun en gang i uken og da slipper alle de der "tar bare med meg den..." i butikken annahver dag.

Man slipper å slite med å velge hva man skal lage til middag hver eneste dag, for ikke å snakke om å slippe å krangle om det... :p

Man får bedre oversikt, kan variere mer og legge opp til sunnere måltider.

Så jeg har laget for resten av denne uken nå i kveld.
Denne ukens liste er ut i fra hva vi allerede har i skuffer, skap og fryser!
Neste uke lover jeg å innføre minst to dager der det inneholder noe som har fisk i seg ;)

Men slik ser altså listen ut denne uka:

Onsdag: Jegergryte med rådyr, ris og salat

Torsdag: Tomatsuppe med pølsebiter og makaroni

Fredag: Juicy chicken med ris og salat

Lørdag: Taco

Søndag: Pasta Carbonara


I morgen begynner hverdagen igjen for mange.
Her er både skole og barnehage stengt for planlegging, så vi får en ekstra dag...
Men jeg tror nok jula blir rydda ut i morgen.
Kjenner jeg er ganske så lei nå, og ønsker å få rydda det bort.
Minstemann er nokså klåfingret på juletreet også, og blir godt med litt mer plass der :)

Har du rydda ut jula?
Hva slags mål har du for 2013?

Ingen kommentarer: