mandag 21. januar 2013

Små kunstmalere!

I går måtte vi finne på noen inne aktiviteter, og maling er veldig populært om dagen.
Så jeg fant fram noen lerret og så malte guttene fine bilder :)


Ideen til bildene fant jeg på pinterest egentlig, og kom på at noe slikt hadde vi gjort i barnehagen jeg tidligere jobbet i også, og det var jo så artig.


Så de fikk første velge seg en farge hver som de malte hele lerretet med.
Så måtte det tørke litt...


Lillebror laget en edderkopp med håndavtrykk (når han er så liten så var det enklest å ta en hånd av gangen og vaske av for hver gang...ellers hadde nok hele kjøkkenet vært sort:p)
Og storebror skulle lage en elg :) med både fotavtrykk og håndavtrykk.
Når dette var tørket så satte vi på øyne.
De fikk velge størrelse på øynene selv, og storebror satte dem også på selv da.
Mens lillebror fikk litt hjelp :p

Det ferdige resultatet henger på veggen i gangen, og jeg synes det ble veldig fint :)


1 kommentar:

mammasiiilje sa...

De ble kjempe fine!! :) Mye bedre en noen annen kunst! fikk et slikt bilde til jul av sønnen vår fra bhg !
Skal jammen kjøpe meg små læretter og gjøre det samme en dag !