mandag 5. mars 2012

3 tips på en mandag, og bakeutstyr;)

I dag vil jeg gjerne komme med hele 3 tips ;)

Det første er et salattips som jeg fikk av min svigermor, jeg hadde ikke tenkt tanken selv og det er genialt.
Jeg er så lei av at salaten blir vissen før jeg rekker å spise den, men så sa hun at jeg skulle putte salaten oppi en bolle med litt vann og ta plastfolie over...
Dette har vi nå gjort noen uker, og salaten var faktisk like crispi og god TO UKER ETTER :)


Det andre: så vil jeg gjerne tipse om en god amme BH, denne er helt fantastisk. den klemmer ikke noe sted og er sømløs, myk og god.
Og nå er det faktisk salg på den på lilleprinsen :)
Jeg har nettopp kjøpt meg en til, for selv om jeg kanskje ikke skal amme så veldig lenge til så er de fantastisk gode å ha på :) Den heter Bravado :)


Og så til det tredje tipset: Jeg hadde jo sikkert 20 strømpebukser etter Even, og det var litt kjedelig å måtte kjøpe nye bare for å få slik antiskli, som er et must for min lille "slurer" om dagen ;) Men jeg fikk et tips om et slags lim fra Panduro :)Det heter formgummi og ser slik ut:


Så har jeg brukt en qtips og smørt/drypt på strømpebuksa der jeg vil ha det, på knær og under føttene og tørket...slik:


Det er jo ikke direkte pent da...men det funker til formålet :)
Og man kan male på det man vil ;)

Og så vil jeg gjerne vise dere hva jeg var så heldig å få av min kjære;)
Jeg fant dette nemlig på ebay, mye billigere enn i norge tross moms og toll


Det er sommerfugler, blomster, hjerter, stjerner og blader...til å stanse ut og pynte kaker. Så nå klør jeg litt i fingrene etter å prøve meg på dette :D Moro.

Ellers så er formen til Even så der...han har fortsatt feber og litt vondt i halsen, så han er hjemme og slapper av i dag! Må se an formen, blir han ikke bedre i halsen, så blir det nok legen i morgen!!

Ha en fin dag!!

8 kommentarer:

mammaKine sa...

Så mange fine tips :-) ha en din mandag, klem!

eventyrLise sa...

Skulle ikke du kutte ut kaker da? ;) heldig du er. jeg kjøpte en wilton sprøytepose og noen tipper på ebay. billig! tar med meg salat tipset. de andre er ikke så aktuelle for meg ;)

Ha en fin mandag

Mette sa...

Mangen flotte tips :) Og det med antiskli var jo bare genialt !

Håper Even kommer seg fort :)

ha en nydelig dag :)
Klem

Anonym sa...

Geniale Kine! Takk for tips! :) Vil gjerne se resultatet av de bakekakegreiene dine også ;)

Og god bedring til Erik, ikke nøl med å ring lege... :) Klem!

k. sa...

JAAA! den amme-BH'en er den jeg bruker, har to og de er UTROLIG flotte. Behagelige og så holder de seg bra!

..elsker ebay, har også kjøpt et par sånne der!

Tommensgirl sa...

Så mange fine tips:) Takk for at du deler..
Ha en fiiin tirsdag:)
Klem

hobbyvimsa sa...

Hei Kine!!

Gøy du ville være med på min lille gi vekk,masse lykke til:)

Nyt tirsdagen:)

Klem Linda:)

eventyrLise sa...

Sv: trene hjemme går nok ikke. blir langt fra det samme, så tror ikke motivasjonen er der.

Skal ikke E gå på SFO? Aldri i verden jeg sender K med buss alene! Hadde han ikke skulle gått på SFO hadde han blitt kjørt. Do har vi også lært han, men han sitter fremdeles med døra åpen...