lørdag 3. mars 2012

Babymat del 2

I dag har jeg laget en ny rett til bebis ;)
Det ble kun ca tre posjoner da, så det gikk i kjøleskapet i stedet for frysen.
Jeg regner med at det går bra!

Ingrediensene var:

1 kyllingfilet
2 små gulrøtter
3 myke tørkede aprikoser
1/2 ts kardemomme
1 ss olivenolje
litt ris (ca tre gode ss brukte jeg)

(kan også ha eple eller en ananasring i, da skal det taes i et par minutter før det hele er ferdig kokt.)




Først kokte jeg opp vann, kuttet opp gulerøtter, kylling og aprikoser og hadde oppi. Det kokte i ca ti gode minutter. Ris kokte jeg utenom. et par minutter før det var ferdig kokt tok jeg i olje og kardemomme :)

Så putta jeg det i minifoodprosessoren/stavmikser og moste.

Erik var skeeptisk :p hehe
Men det er han i grunn til alle nye retter.
Jeg synes det smakte godt, men hadde sikkert vært enda bedre med ananas eller eple også oppi...men det hadde jeg ikke.

Husk Give awayen min :) kjempe søte hårbånd og spenner som man kan vinne HER:)

3 kommentarer:

Mette sa...

Du er jo bare så utrulig flink !:)
Liam og var skeptisk til all ny middag som liten ;) Hehe.. Rart med det, men eg forstår nå de og:P Hehe..
Ha en nydelig søndag !:)

Tommensgirl sa...

Så flink du er:) Kjekt å lage babymaten selv:)
Håper du har en herlig søndag:)
Klemklem

Alice Frantzen ★ sa...

SV: Takk ^^, Jeg er hvertfall større en sist sv.skap. Men er jo koseli også da. Er man gravid så er man gravid :) men litt skummelt å tenke på å bli større hehe..

Så flink du er da!! er kjempe kjekt å lage maten selv. å mye bedre!